Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
retrochata.pl

 

RetroChata.pl to internetowy sklep, w którym przede wszystkim znajdziesz wiele światowych okazów vintage z przełomu lat 1960-1990. Wielką miłością darzymy styl skandynawski ale nie przejdziemy obojętnie obok perełek PRL. Nasze przedmioty są starannie wybierane i oferowane na sprzedaż. Nasi partnerzy biznesowi zlokalizowani są w całej Europie, począwszy od rzetelnie wybieranych dostawców po odbiorców indywidualnych czy przedsiębiorstw. 

 

 §1
Postanowienia ogólne, Kontakt z właścicielem sklepu

  1. Sklep internetowy dalej "Sklep" prowadzi sprzedaż detaliczną przez Właściciela Sklepu za pośrednictwem internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu dalej "Regulamin".
  2. Właścicielem Sklepu, który dostępny jest pod adresem strony internetowej https://www.retrochata.pl jest Retro Kamil Olejnik, 91-082 Łódź, Srebrzyńska 45/46,
NIP: 7272839660, REGON: 384763453, kontakt z właścicielem, tel. 883981099, adres email: kontakt@retrochata.pl, godziny obsługi telefonicznej 10:00-18:00. 
  3. Ilekroć w dokumencie pojawia się pojęcie Konsument – oznacza ono osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, bądź Kupujący – każdy podmiot kupujący w sklepie.
  4. Polityka prywatności jest integralną częścią regulaminu i jest nieodłączną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Kupującym.
  5. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez klienta w toku składania zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
  6. Zamówienie złożone drogą elektroniczną czy poprzez telefon, oznacza zgodę na akceptację regulaminu sklepu.
  7. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykonania oferowanych produktów w sklepie i późniejszego użytkowania zakupionego towaru.
  8. Towary złożone na indywidualne zamówienie klienta nie podlegają zwrotowi. 
  9. Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad prawnych i nie są nowe.


 

 §2
Wymagania techniczne, Dane osobowe

  1. W celu korzystania ze sklepu niezbędne jest posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu; dostęp do poczty elektronicznej; przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari, Google Chrome, oraz włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi javascript.
  2. Osoby korzystające zobowiązane są do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej.
  3. Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
  4. Dane osobowe przekazane Właścicielowi Sklepu podawane są dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych tych danych uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia klienta.
  5. Dane podawane przez użytkownika w trakcie rejestracji oraz składania zamówień są wykorzystywane do kontaktowania się z użytkownikiem w sprawach dotyczących zamówień.
  6. Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w zakładce Polityka Prywatności.

 

§3
Zawarcie umowy sprzedaży, Konto klienta

  1. Zamówienia można dokonywać poprzez zarejestrowanie się w sklepie lub dokonywać można zakupów bez rejestracji podając dane przy każdym jednorazowym zamówieniu.
  2. W obu powyższych przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru towaru w sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do Koszyka i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji, wybór sposobu dostawy i płatności.
  3. Informacje o produktach w Sklepie, czyli opisy i ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
  4. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wykonania umowy i ewentualnie, na życzenie klienta, także danych do wygenerowania faktury.
  5. Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w sklepie dalej Konto, rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do poźniejszego logowania. Szczegóły usługi cyfrowej prowadzenia Konta dostępne są poniżej w Regulaminie Konta. Klient posiada dostęp do historii swoich zamówień , a później przy kolejnych zamówieniach nie musi wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
  6. Klient może w każdym czasie i bez kosztów zrezygnować z posiadania Konta. W tym celu musi wysłać rezygnację na adres e-mail sklepu.
  7. Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem Kupuję i Płacę czy Dodaję do Koszyka, lub innego o tożsamym brzmieniu oznacza, złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towaru zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym regulaminem, klient akceptuje Regulamin Sklepu oraz akceptuje obowiązek zapłaty ceny Towaru i kosztów ich dostawy.
  8. Do zawarcia umowy sprzedaży dalej Umowa, dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji, oraz przyjecie oferty klienta, o czym Sprzedawca informuje poprzez adres e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
  9. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru, w całości czy też w części Towaru, Sprzedawca informuje o tym klienta, wówczas nie dochodzi do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwanie na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone poprzez Klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca zwraca klientowi płatność w stosownym zakresie.
  10. Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku.
  11. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego bądź błędnego adresu dostawy lub braku innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Dodatkowo Sklep nie ponosi odpowiedzialności za czas przewozu Towarów przez firmy kurierskie.
  12. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy te dane budzą wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca, jeśli to możliwe i posiada potrzebne informacje, podejmuje próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.

 

§4
Ceny, Płatności

  1. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich i zawierają podatki.
  2. Klient ma do wyboru formy płatności określone podczas składania zamówienia oraz w zakładce formy płatności.
  3. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.
  4. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  5. Sklep oferuje tradycyjny przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy oraz szybkie przelewy elektroniczne typu Blik, platforma płatności PayU czy karty płatnicze Visa, MasterCard.

 

§5
Wysyłka, Koszt, Termin dostawy,

  1. Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm wysyłkowych np. Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.
  2. W przypadku płatności w inny sposób niż za pobraniem, termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu, wysyłka następuje po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sklepu.
  3. Koszt dostawy towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, koszt może różnić się w zależności od wybranego rodzaju towaru.
  4. Dostawa Produktów do Klienta jest płatna, chyba że Umowa Sprzedaży mówi inaczej. Koszty dostawy Produktu w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego, w trakcie składania Zamówienia w koszyku sklepu internetowego.
  5. Termin dostawy produktu wynosi do 7 Dni Roboczych,(dzień roboczy to jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest ten najdłuższy podany termin. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji, po wyborze płatności elektronicznej, lub od momentu zaksięgowania pieniędzy na koncie Sklepu, po wyborze tradycyjnej płatności.
  6. Więcej o terminie realizacji znajduje się w zakładce, czas realizacji zamówienia na stronie głównej.

 

§6
Reklamacja, Rękojmia

  1. W przypadku niezgodności towaru z umową Klient może odesłać do Sklepu, reklamowany towar wraz z opisem niezgodności.
  2. Sklep ustosunkowuje się do reklamacji klienta w terminie 14 dni od momentu otrzymania reklamacji.
  3. Reklamacje mogą być składane w formie elektronicznej lub w formie pisemnej na adres podany do kontaktu z właścicielem sklepu.
  4. Jeśli okaże się, że towar nosi widoczne ślady użytkowania czy uszkodzenia powstałe w wyniku użytkowania przez Kupującego, reklamacja czy rękojmia zostanie odrzucona.
  5. Z uwagi na unikatowy i używany charakter oferowanych Przedmiotów, reklamacji czy rękojmi podlegają jedynie wady Przedmiotu nie przedstawione w opisie lub na zdjęciach oferty.
  6. Dodatkowo z uwagi na oferowanie w sklepie używanych Przedmiotów, Towarów, czas reklamacji oraz rękojmi wynosi maksymalnie rok od czasu ich wydania.
  7. Kupujący po otrzymaniu przesyłki powinien sprawdzić stan przedmiotu i ewentualne zastrzeżenia zgłosić nie później niż następnego dnia po otrzymaniu przesyłki. Po upływie tego terminu wnioski będą odrzucane.
  8. Sprzedawca zastrzega, że różnice dotyczące zdjęć Towarów, a wynikające z indywidualnych ustawień komputera danego klienta (kolor, proporcje, ustawienia monitora itd.) nie mogą być podstawą do reklamacji towaru.
  9. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji Kupujący mogą także skorzystać z pozasądowych różnych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  10. Skorzystać może z internetowej platformy ODR czyli Online Dispute Resolution, która służy do rozstrzygania sporów między Klientami a Sprzedawcami.
  11. Klient może zwrócić się o bezpłatną pomoc do miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.

 

 §7
Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 (czternaście) dni od dnia dostawy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres sklepu w formie pisemnej bądź elektronicznej.
  2. W razie skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą. Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego towaru, nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni na podany adres sklepu na własny koszt.
  3. Zwracany produkt nie może nosić śladów używania czy uszkodzeń - każdy element musi być kompletny i dostarczony w oryginalnym stanie niezmienionym, w takim jakim dotarł do Kupującego. W przypadku niespełnienia tego warunku, produkt nie zostanie przyjęty.
  4. Po akceptacji w terminie 14 dni od odstąpienia przez klienta od umowy Właściciel Sklepu zwraca klientowi zapłaconą kwotę w formie przelewu na konto.
  5. Nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku umów o dostarczenie towarów według specyfikacji Kupującego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, towarów personalizowanych.
  6. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i prawidłowego funkcjonowania rzeczy.

 

 
§8
Własność intelektualna

  1. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu, w tym zdjęć i opisów towarów, bez pisemnej zgody Sklepu.

 

 

§9
Wejście w życie, Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu i może ulec zmianie, przy czym Klient będzie informowany o zmianach Regulaminu.
  2. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Właściciela Sklepu do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez klienta.
  3. W razie, gdy klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Właściciela Sklepu w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.
  4. Umowy zawierane są w języku polskim i stosuje się prawo polskie.
  5. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
  6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności, Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

 

REGULAMIN KONTA
w sklepie retrochata.pl

 

§1
Postanowienia ogólne, Kontakt z właścicielem sklepu

  1. Niniejszy regulamin konta, Regulamin Konta określa zasady i warunki korzystania z konta klienta Konto w sklepie internetowym retrochata.pl czyli Sklep.
  2. Niniejszy Regulamin Konta stanowi regulamin usługi elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Usługa Konto jest usługą dodatkowa i poboczną w stosunku do głównej działalności Sprzedawcy, czyli oferowania klientom zakupu Towarów. Usługa prowadzenia Konta jest bezpłatna.
  3. Regulamin Konta stanowi  stanowi uzupełnienie Regulaminu Sklepu. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie Konta, do usługi tej stosuje się Regulamin Sklepu.
  4. Dane kontaktowe Sprzedawcy w sprawach usługi Konta są takie same jak w przypadku Sklepu, Regulamin Sklepu.


§2
Wymagania techniczne i funkcjonalności usługi Konta

  1. Wymagania techniczne dla korzystania z usługi Konta są takie same jak dla korzystania ze Sklepu i wskazane zostały w §2 Regulamin Sklepu.
  2. Korzystając z konta klient Sklepu  ma możliwość zapisywać przechowywać na Koncie swoje dane osobowe, w tym adres dostawy co umożliwia dokonywanie kolejnych zakupów w Sklepie bez konieczności ponownego uzupełniania. Dodatkowo ma wgląd w historię zamówień oraz status zamówienia. 

 

§3
Umowa o świadczenie usługi Konta, Odstąpienie od umowy i rezygnacja z Konta

  1. Założenie Konta przez klienta jest jednoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usługi elektronicznej na czas nieokreślony. Klient może w każdej chwili zrezygnować z posiadania Konta bez podawania przyczyny. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą w formie elektronicznej na adres kontakt@retrochata.pl

§4
Reklamacja

  1. Wobec klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność usługi Konta z umową zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.  
  2. Reklamacje dotyczącą usługi Konta mogą być składane Sprzedawcy zgodnie z procedurą przewidzianą w zapisie Regulamin Sklepu.
  3. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, istnieje też możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zgodnie z procedurą opisaną w Regulamin Sklepu.

 

§5
Dane osobowe

  1. Pełne informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów Sklepu, w tym na cele prowadzenia Konta, znajduje się w Polityce Prywatności. 

 

§6
Zmiany regulaminu Konta

  1. Sprzedawca może dokonywać zmian niniejszego Regulaminu Konta na zasadach wskazanych w Regulaminie Sklepu. Jeżeli klient nie akceptuje nowego brzmienia Regulaminu Konta, może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta, w tym celu kontaktując się ze Sprzedawcą elektronicznie.

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl